Skip to content

Porota

Anežka Bartlová (1988)

je kritička a teoretička nejen současného umění. Vystudovala Dějiny umění na FF UK a Teorii a dějiny umění na UMPRUM, kde pokračuje v doktorském studiu. Od roku 2016 je stálou redaktorkou v časopisu Art+Antiques, dále publikuje texty v A2, na webové platformě A2larm, Artalk.cz, v polském časopise SZUM nebo Flash Art CZ/SK. Spolupracovala s platformou UMA: You Make Art, v letech 2014–2016 se podílela na běhu INI Gallery. Spolupracovala na sborníčku Pro koho to děláš? (tranzit, 2013) nebo na publikaci Lapidárium (VŠUP, 2014), je editorkou knihy Manuál monumentu (UMPRUM, 2016).

Kamil Fila (1980)

je kritik filmu, momentálně na volné noze, od ledna 2016 publikuje na vlastním blogu jestevetsikritik.cz. V letech 2012–2015 pracoval v redakci týdeníku Respekt, texty publikoval v časopisech Cinema, Cinepur, Živel a mnoha dalších; filmy recenzuje též na videoblogu Aktuálně.cz (Za)biják Kamila Fily. V roce 2013 získal novinářskou cenu Křepelka. Pravidelně vede kurzy a workshopy o kritickém psaní (nejen) na filmových festivalech Ji.hlava nebo Letní filmové škole v Uherském hradišti.

Jiří Ptáček (1975)

je kritik umění a kurátor výstav současného umění. Od roku 2012 do současnosti zajišťuje dramaturgii Fotograf Gallery v Praze. Coby externí kurátor spolupracuje s řadou galerijních institucí. Texty publikuje periodicky v časopisu Art+Antiques a na serveru Artalk.cz. Pravidelně přispívá do časopisu Nový prostor. Od roku 2015 spolupracuje s Artyčok.tv.

Lenka Vítkova (1975)

je umělkyně. V letech 2004–2008 byla redaktorkou časopisu Umělec, 2006–2008 se střídala s Jiřím Ptáčkem v psaní výtvarné rubriky časopisu Nový prostor. V letech 2006–2010 vedla galerii 36 v Olomouci. Byla kurátorkou několika skupinových výstav (např. The Waste Land, Tranzitdisplay, Praha, 2011; Místo a formule, GaskArtfest, Kutná Hora, 2009).

František Zachoval (1979)

je publicista, kurátor a kulturní manažer. Diplomoval v roce 2006 na Akademii výtvarných umění v Praze. Spoluzaložil online platformu Artyčok.TV (2006) a nakladatelství The Karte (2010). Vedl Digitální laboratoř AVU (2006–2014) a byl členem Katedry teorie a dějin umění AVU (2007–2014), od března 2015 působí ve funkci ředitele českého centra v Bukurešti.